طنین گشت

  • ۰
  • ۰

با توجه به اینکه سوالات زیادی در مورد شرایط اخذ ویزای شینگن از ما پرسیده می شود، در اینجا تصمیم گرفتیم که هم شرایط را معرفی کنیم و هم مدارک لازم را برای هر کدام از آنها بیاوریم. به طور کلی، وقتی که شما قصد سفر به یک کشور خارجی را دارید، مقامات کشور پذیرنده باید از شرایط مالی مناسب و همچنین هدف سفر شما مطمئن شوند. این یعنی هم سرمایه کافی برای زندگی و اقامت بدون مشکل را داشته باشید و هم به عنوان تروریست وارد خاک آن کشور نشوید.

با این مقدمه کوتاه ابتدا در مورد شرایط اخذ ویزای شینگن صحبت خواهیم کرد و در گام بعد مدارک لازم برای گرفتن انواع ویزای شینگن هم خواهیم آورد.

 شرایط اخذ ویزای شینگن

وقتی که قصد ورود به منطقه شینگن و یا اتحادیه اروپا را دارید، باید به آنها ثابت کنید که از لحاظ مالی مشکل خاصی ندارید و از طرف دیگر برای اقامت دائم در آنجا اقدام نمی‌کنید. بنابراین مدارک ارائه شده به سفارت کشور مورد نظر باید این موارد را ثابت کند و بحث مالی و نحوه سفر شما را مشخص کند. بنابراین به طور کلی دو شرط مهم را رعایت کنید:

 شرایط مالی مناسب

گردش حساب متقاضی یکی از مهمترین شرایط اخذ ویزای شینگن محسوب می شود. به هنگام درخواست ویزای شینگن ارائه گردش حساب ۶ ماه آخر حساب بانکی بر مبنای مبالغ ورودی و خروجی تاثیر بسیار مهمی روی تصمیم افسران ویزای شینگن دارد و شانس شما را افزایش می دهد. از طرف دیگر ارائه اسناد مالی مانند سند ملکی و سایر اسناد مربوط به شرایط مالی هم می تواند روی این انتخاب تاثیر گذار باشد.

هدف سفر و شرایط بازگشت

اگر شما به عنوان درخواست کننده به افسر ویزای شینگن ثابت کنید که برای هدف توریستی میروید و جزئیات بیشتری در مورد برنامه سفر خود در اختیار آنها قرار دهید، به احتمال زیاد راحت می‌توانید ویزای شینگن را دریافت کنید. به همین دلیل ارائه بلیط رفت و برگشت یا حتی سند رزرو آن و ارائه مدرک رزرو محل اقامت بسیار مهم است و در کنار آن دعوت نامه از طرف آشنایان می تواند تاثیر گذار باشد.

شرایط اخذ ویزای شینگن با توجه به نوع آن ها

دسته بندی های مختلفی برای انواع ویزای شینگن وجود دارد که در مطالب بعدی حتماً در مورد جزئیات آنها صحبت خواهیم کرد. اما وقتی که شما قصد درخواست برای ویزای شینگن دارید، باید به سفارت مورد نظر ثابت کنید که برای چه هدفی به منطقه شینگن سفر می کنید. باز بر همین مبنا مدارک مورد نیاز و شرایط اخذ ویزای شینگن متغیر است. به طور کلی این شرایط را می‌توانیم در سه دسته قرار دهیم:

ویزای توریستی شینگن

این پرطرفدارترین نوع ویزای شینگن محسوب می‌شود و به مسافران اجازه می‌دهد که به مدت ۹۰ روز در یک دوره زمانی شش ماهه وارد این منطقه شوند. کسانی که قصد اخذ ویزای توریستی شینگن را دارند، لازم است که موارد زیر را فراهم کنند:

تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی شینگن و وارد کردن اطلاعات لازم

همراه داشتن دو عدد عکس رنگی با وضعیت چهره فعلی در محدوده زمانی سه ماه گذشته

گذرنامه معتبر با دو صفحه خالی برای چسباندن برچسب ویزا

رزرو بلیط رفت و برگشت یا ارائه خود بلیط برای تعیین تاریخ ورود و خروج از منطقه شینگن

داشتن بیمه مسافرت برای مواقع اضطراری و بیماری

ارائه برگه رزرو هتل یا اجاره محل برای تعیین محل اقامت

ارائه گردش حساب سه ماه آخر تایید شده توسط بانک به همراه مهر و امضا

ارائه دعوتنامه از طرف آشنایان، اگرچه الزامی نیست اما از شرایط اخذ ویزای شینگن محسوب می‌شود و به روند گرفتن ویزا کمک می کند.

منبع : شرایط اخذ ویزای شینگن

  • ۹۸/۱۱/۱۰
  • طنین گشت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی