طنین گشت

  • ۰
  • ۰

اگرچه برای ما ایرانی ها اخذ ویزای شینگن و حتی اخذ ویزای کانادا در اولویت است، اما به احتمال زیاد احتمال مسافرت به کشورهای اروپایی غیر شینگن هم وجود دارد که اطلاعات در مورد آنها بسیار کمتر است. معاهده و قرارداد شینگن بین ۲۶ کشور بسته شد که به مرور زمان تغییراتی به آن اعمال شد. این معاهده کشورها را به رعایت برخی قوانین خاص ملزم می کرد و از طرف دیگر گرفتن یک ویزا برای همه کشورهای عضو شینگن کفایت می کرد.

برای آشنایی بیشتر مخاطبان طنین گشت، در ادامه مروری به کشورهای اروپایی غیر شینگن خواهیم داشت و در مورد شرایط اخذ ویزای آنها هم صحبت خواهیم کرد.

آشنایی با کشورهای اروپایی غیر شینگن

نکته مهمی که در رابطه با منطقه شینگن وجود دارد، عضو بودن اکثر کشورهای مهم اروپایی در این معاهده است و به همین دلیل اخذ ویزای شینگن طرفدار بسیار بیشتری دارد. اما در این بین برخی از کشورهای مهم مانند بریتانیا یا انگلیس، روسیه، کرواسی و گرجستان در لیست کشورهای اروپایی غیر شینگن هستند که معمولاً ایرانی‌ها تردد زیادی به این کشورها دارند. به این لیست باید کشورهای دیگری مانند ارمنستان، اوکراین، آذربایجان، بلاروس، بلغارستان، رومانی، صربستان، قزاقستان، مونتنگرو و چند کشور کوچک دیگر هم اضافه کنیم که معمولاً در برخی شرایط خاص انتخاب می شوند.

 شرایط خاص برخی از کشورها

علاوه بر عدم پایبندی به مفاد قرارداد شینگن، برخی از کشورها محدودیت های خود را برداشته اند تا هم برای گردشگران شرایط مناسب تری به وجود آمده و هم دردسرهای معاهده شینگن را نداشته باشند. به عنوان مثال کشورهای انگلستان و ایرلند هیچوقت عضو این توافقنامه نبوده اند، اما شرایط تردد مرزی در این دو کشور بسیار راحت‌تر است. در ضمن نسبت به برخی از مفاد این قرارداد مانند مبارزه با اعمال مجرمانه و همچنین تبادل اطلاعات در رابطه با فعالیت‌های خرابکارانه واکنش مثبت نشان داده و در بیشتر موارد با این کشورها همکاری دارند. اما در هر صورت گرفتن ویزای شنگن برای تردد در این کشورها امکان پذیر نیست.

ارتباط اتحادیه اروپا با کشورهای اروپایی غیر شینگن

معمولا کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا می شوند نسبت به قوانین اتحادیه پایبندی و تعهد از خود نشان می دهند و به همین دلیل حتی در مورد قوانین مسافرتی هم هماهنگ عمل میکنند. اما در بین کشورهای اتحادیه اروپا باید به شش کشور انگلستان، رومانی، ایرلند، قبرس، کرواسی و بلغارستان اشاره کنیم که عضو معاهده شینگن نیستند. البته کشورهایی مانند آندورا و سن مارینو محدودیت های مرزی خود را به حداقل رسانده اند تا هم در جذب گردشگر موفق عمل کنند و هم شرایط برای تردد مرزی آنها آسان تر باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کشورهای اروپایی غیر شینگن و اخذ ویزا برای آنها و همچنین مشاوره در مورد اخذ ویزای شینگن و اخذ ویزای کانادا می توانید با کارشناسان ما در گروه طنین گشت در تماس باشید. کارشناسان ما اطلاعات کامل و دقیقی برای اخذ ویزا در هر کدام از مناطق دنیا در اختیار شما قرار می دهند.

 

منبع : طنین گشت

  • ۹۸/۱۰/۲۶
  • طنین گشت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی